Prevádzkovateľ:
LUNYS, s.r.o., Hlavná 4512/96, 059 51 Poprad, IČO: 36 472 549
Spracúvané osobné údaje
Zákazníci a osoby kontaktujúce call centrum:
-
meno a priezvisko (ak je uvedené v priebehu hovoru),
-
telefónne číslo volajúceho,
-
zvukový záznam telefonického hovoru,
-
údaje týkajúce sa objednávky alebo reklamácie,
-
ďalšie informácie poskytnuté volajúcim.
Účel spracúvania
1. Objednávkové hovory
-
prijatie a vybavenie objednávok tovaru,
-
zabezpečenie správneho zaznamenania údajov do informačného systému,
-
kontrola kvality a riešenie prípadných procesných nezrovnalostí počas krátkej doby.
2. Reklamačné hovory
-
preukazovanie spôsobu vybavenia reklamácie,
-
ochrana práv prevádzkovateľa v prípade sporu,
-
dokazovanie v prípadných súdnych konaniach.
Kategórie dotknutých osôb
-
zákazníci, ktorí si objednávajú tovar telefonicky,
-
osoby uplatňujúce reklamáciu alebo sťažnosť,
-
ďalšie osoby vystupujúce v telefonickom rozhovore.
Právny základ spracúvania
Objednávkové hovory:
Čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR – plnenie zmluvy alebo vykonávanie predzmluvných opatrení (vytvorenie objednávky).
Reklamačné hovory:
Čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR – oprávnený záujem prevádzkovateľa, konkrétne
-
riadne vybavenie reklamácie,
-
preukazovanie postupu vybavenia,
-
uplatňovanie a obhajoba právnych nárokov.
Doba uchovávania
Objednávkové hovory:
záznamy sa uchovávajú 60 dní, keďže po spracovaní objednávky v systéme nie je zvukový záznam ďalej potrebný.
Reklamačné hovory:
len záznamy, ktoré súvisia s konkrétnou reklamáciou alebo sťažnosťou, sa uchovávajú najviac 3 roky, v súlade s premlčacími lehotami potrebnými na preukazovanie právnych nárokov.
Ostatné reklamácie bez potreby dokazovania sa uchovávajú 60 dní rovnako ako objednávkové hovory.
Po uplynutí lehoty sa záznamy automaticky vymazávajú podľa interného predpisu.
Poskytovanie osobných údajov tretím stranám
Záznamy hovorov môžu byť sprístupnené:
-
orgánom verejnej moci (napr. súd, polícia),
-
právnym zástupcom pri vedení sporu,
-
poskytovateľovi call centra alebo IT služieb (ak zabezpečuje technickú prevádzku).
Osobné údaje sa neposkytujú tretím stranám na marketingové účely.
Cezhraničný prenos a automatizované rozhodovanie
-
prevádzkovateľ neuskutočňuje prenos záznamov hovorov do tretích krajín,
-
neprebieha žiadne automatizované rozhodovanie ani profilovanie.
PRÁVA DOTKNUTEJ OSOBY
Právo odvolať súhlas - v prípadoch, kedy Vaše osobné údaje spracúvame na základe Vášho súhlasu, máte právo tento súhlas kedykoľvek odvolať. Súhlas môžete odvolať elektronicky, na adrese zodpovednej osoby, písomne, oznámením o odvolaní súhlasu alebo osobne v sídle našej spoločnosti. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov, ktoré sme na jeho základe o Vás spracúvali.
Právo na prístup - máte právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré o Vás máme k dispozícii, ako aj na informácie o tom, ako Vaše osobné údaje používame. Vo väčšine prípadov Vám budú Vaše osobné údaje poskytnuté v písomnej listinnej forme, pokiaľ nepožadujete iný spôsob ich poskytnutia. Ak ste o poskytnutie týchto informácií požiadali elektronickými prostriedkami, budú Vám poskytnuté elektronicky, ak to bude technicky možné.
Právo na opravu - prijímame primerané opatrenia, aby sme zabezpečili presnosť, úplnosť a aktuálnosť informácií, ktoré o Vás máme k dispozícii. Ak si myslíte, že údaje, ktorými disponujeme sú nepresné, neúplné alebo neaktuálne, prosím, neváhajte nás požiadať, aby sme tieto informácie upravili, aktualizovali alebo doplnili.
Právo na výmaz (na zabudnutie) - máte právo nás požiadať o vymazanie Vašich osobných údajov, napríklad v prípade, ak osobné údaje, ktoré sme o Vás získali, už viac nie sú potrebné na naplnenie pôvodného účelu spracúvania. Vaše právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností. Napríklad, môžeme mať určité právne a regulačné povinnosti, čo znamená, že nebudeme môcť Vašej žiadosti vyhovieť.
Právo na obmedzenie spracúvania - za určitých okolností ste oprávnený nás požiadať, aby sme prestali používať Vaše osobné údaje. Ide napríklad o prípady, keď si myslíte, že osobné údaje, ktoré o Vás máme, môžu byť nepresné alebo keď si myslíte, že už Vaše osobné údaje nepotrebujeme využívať.
Právo na prenosnosť údajov - za určitých okolností máte právo požiadať nás o prenos osobných údajov, ktoré stenám poskytli, na inú tretiu stranu podľa Vášho výberu. Právo na prenosnosť sa však týka len osobných údajov, ktoré sme od Vás získali na základe súhlasu alebo na základe zmluvy, ktorej ste jednou zo zmluvných strán.
Právo namietať - máte právo namietať voči spracúvaniu údajov, ktoré je založené na našich legitímnych oprávnených záujmoch. V prípade, ak nemáme presvedčivý legitímny oprávnený dôvod na spracúvanie a Vy podáte námietku, nebudeme Vaše osobné údaje ďalej spracúvať.
Právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov - ak sa domnievate, že Vaše osobné údaje spracúvane nespravodlivo alebo nezákonne, môžete podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27; tel. číslo: +421 /2/ 3231 3214; mail: [email protected], https://dataprotection.gov.sk. V prípade podania návrhu elektronickou formou je potrebné, aby spĺňal náležitosti podľa § 19 ods. 1 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok).